المنت شیشه ای

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت شیشه ای

المنت شیشه ای

المنت شیشه ای که به آن المنت کوارتز نیز گفته می‌شود می‌تواند انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کند. به همین دلیل از این مدل المنت در دستگاه‌های گرمایشی خانگی و صنعتی، دستگاه‌های ساخت کابل، شلنگ و لوله‌های پلاستیکی و غیره استفاده می‌کنند. همچنین امروزه در اکثر صنایع گوناگون افراد زیادی با اهداف خاص خود این محصول را به کار می‌برند. با توجه به کاربرد بسیار زیادی که این محصول دارد، معمولا فروش و تولید آن روز به روز در حال افزایش است. برای آشنایی بیشتر با این مدل المنت و خصوصیات و کاربردهایی که دارد، در ادامه ما را دنبال کنید.

المنت شیشه ای-thbaran.com-ترموهیتر باران-المنت

المنت شیشه‌ ای چیست؟

المنت های مدل شیشه‌ ای از یک مدل آلیاژ نیکل-کروم تولید شده‌اند که به صورت فنر در داخل لوله‌ ای از جنس شیشه قرار گرفته است. این مدل المنت هم جزو المنت‌ های حرارتی محسوب می شود که انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند. با توجه به اینکه المنت‌ های از جنس شیشه در معرض حرارت بسیار زیادی قرار دارند، پس نباید دچار شکستگی شوند. به همین دلیل بدنه شیشه‌ ای آن، از جنس کوارتز و پیرکس ساخته می‌شود. در این صورت مقاومت آن در برابر حرارت افزایش می‌یابد. پس زمانی که حرارت بالا از این مدل المنت عبور می‌کند دچار شکستگی نمی‌شود، اما ممکن است در مقابل ضربه مقاومت چندان زیادی نداشته باشد.

جریان الکتریکی که در این مدل المنت‌ ها تولید می‌شود، از مقاومت‌‌های ویژه‌ای عبور می‌کند و سپس بعد از مدت زمان کم به اشعه مادون قرمز تبدیل می‌‌شود. به همین دلیل در المنت شیشه ای حرارت فوق‌العاده زیادی به وجود می‌آید. المنت های مدل شیشه‌ ای جزو پرطرفدارترین محصولات کاربردی در زمینه تولید حرارت هستند که کاربردهای زیادی را در صنایع مختلف به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت المنت شیشه ای-thbaran.com-ترموهیتر باران-المنت

خصوصیات مهم المنت های مدل شیشه ای

با توجه به اینکه المنت مدل شیشه ای دارای ویژگی های منحصر به فردی است، پس روز به روز طرفداران و خریداران بیشتری را به خود جذب می کند. برخی از خصوصیات مهم این مدل المنت ها عبارت است از:

  • این مدل المنت دارای حرارت بسیار بالایی است؛ به همین دلیل حرارت بالایی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.
  • با توجه به اینکه المنت های مدل شیشه ای با استفاده از تابش، گرما را منتقل می کنند، پس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
  • این محصول از قبل نیاز به گرم شدن ندارد، به همین دلیل در زمان استارت می توانید گرما مورد نیاز را از آن دریافت کنید.
  • این مدل المنت ها در زمان کار، هیچ گونه صدایی را از خود تولید نمی کنند.
  • راه اندازی المنت شیشه ای به راحتی انجام‌ می شود و به تخصص چندان زیادی نیاز ندارد.
  • استفاده از این مدل المنت ها نسبت به گاز و گازوئیل تقریبا ۸۵ درصد در صرفه جویی انرژی به شما کمک می کند.

کاربرد المنت شیشه ای-thbaran.com-ترموهیتر باران-المنت

کاربردهای متنوع المنت شیشه ای

المنت های مدل شیشه ای با توجه به مزیت های بسیار زیادی که دارند، در صنایع گوناگون به کار می روند. صنایع بسته بندی، غذایی و غیره جزو صنایع گوناگونی هستند که از این مدل المنت ها در آن ها استفاده می شود. در مواقعی که به انرژی گرمایی زیادی نیاز دارید، استفاده از این مدل المنت ها گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود. برخی از کاربردهای مهم المنت مدل شیشه ای عبارت است از:

  • صنعت گرمایش پلاستیک
  • شیرینگ های گرمایی
  • امور آزمایشی و ایجاد تحول اشکال گرمایی
  • خشک کردن رنگ، پارچه و چوب
  • دستگاه های چاپ
  • خم کاری لوله های پی وی سی
  • گرمایش اولیه پرفیوم های پت
  • صنایع بسته‌بندی و تولید مواد غذایی

انواع مختلف المنت مدل شیشه ای

المنت های شیشه ای در مدل‌های متنوع تولید می شوند که از میان مدل های پرطرفدار آن در صنایع گوناگون، می توان به مدل های رفلکتوری و ساده اشاره کرد. مدل رفلکتوری شیشه پشت سفید و ماتی دارد، اما مدل ساده آن دارای شیشه معمولی است. این مدل المنت شیشه ای را با توجه به نوع کانکشن در دو دسته مختلف قرار می دهند. در مدل اول دو سر المنت از سرامیکی تشکیل شده است که کانکشن برقی در داخل آن به فنر داخل المنت متصل شده است. این مدل المنت شیشه ای با نام مدل تابشی شناخته می شود  و اکثر اوقات درون بخاری های برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه انتقال دما در این محصول که به صورت تابشی صورت می گیرد، موجب ایجاد تفاوت های اصلی آن با سایر المنت ها مانند المنت میله ای شده است. مدل دوم کانکشن المنت، تنها از یک طرف لوله دارد. این مدل کانکشن در وان مایعات مخصوصا مایعات اسیدی به کار می‌رود.

قیمت المنت شیشه ای

امروزه افراد قبل از خرید به قیمت محصول مد نظر خود توجه می‌کنند و اغلب آن ها بر اساس قیمت‌ها برای خرید محصول تصمیم می‌گیرند. اما باید توجه داشته باشید که قیمت این مدل المنت ها به موارد زیادی بستگی دارد و نمی‌توانید به راحتی قیمت ها را تعیین کنید. در ابتدا باید به کیفیت محصول توجه داشته باشید؛ زیرا هر چه کیفیت ها بالاتر باشد، قیمت ها نیز افزایش می‌یابد. اما همیشه قیمت بالا نشان‌دهنده کیفیت بالای محصول نیست؛ چرا که امروزه کلاهبرداران موجود در بازار افزایش پیدا کرده‌اند و محصولات تقلبی را به قیمت بالا عرضه می‌کنند.

در زمان خرید المنت های شیشه ای، به نقاط ضعف و قدرت المنت شیشه ای توجه داشته باشید. این مدل المنت ها در برابر ضربه و یا لرزش مقاوم نیستند. اما در مواقعی که به گرما نوع تابشی در محیط لرزش و ضربه نیاز دارید، این مدل المنت ها گزینه ای مناسب محسوب می‌شوند‌. در کل قیمت این محصول نسبت به مزایای زیادی که دارد، بالا نیست. شرکت ترمو هیتر باران، یکی از شرکت های تولید کننده انواع المنت های کاربردی است. این مجموعه همراه با کادر مجرب خود، چندین سال است که انواع المنت های با کیفیت را به قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه می‌کند.

کاربرد المنت شیشه ای-thbaran.com-ترموهیتر باران-المنت ترموهیتر باران

سخن پایانی

المنت ها جزو مهم ترین تجهیزات در زمینه تولید انرژی گرمایی هستند که کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارند‌. معمولا قیمت المنت شیشه ای مناسب است و هر فردی توانایی خرید آن را دارد. تولیدکنندگان این محصول را در دو مدل مختلف تولید می کنند که هر فردی با توجه به نیاز خود می تواند از بهترین مدل آن استفاده کند. توجه داشته باشید که در مکان های دارای لرزش و ضربه نمی توانید از این محصول استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با ترموهیتر باران تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر از منبع خارجی

فهرست