المنت کویل هیتر

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت کویل هیتر

المنت کویل هیتر

المنت کویل هیتر نوعی المنت میله ای با کارایی بالا است که به صورت مربعی، مثلثی و دایره‌ای ساخته می‌شود. این المنت قابل انعطاف بوده و اشکال گوناگونی را به خود می‌گیرد.

جنس غلاف یا محافظ آن، استاندارد سیم المنت فلز ضد زنگ ۳۰۴ بوده و هسته گرما زای آن سیمی از جنس نیکول کروم است. این سیم به صورت سیم پیچی شده یا صاف است.

هات رانر-المنت کویل هیتر- کوئل هیتر-thbaran.com

این المنت می ‌تواند ظرفیت گرمایشی خوبی را انتقال دهد. همچنین المنت کویل هیتر می‌تواند تا ۸۱۵ درجه سانتی گراد دمای سطح را تحمل کند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به طور کامل با کویل هیتر آشنا شده و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید.

آشنایی با المنت کویل هیتر

در قسمت قبلی تا حدودی با المنت کوئل هیتر آشنا شدیم. المنت کویل هیتر از مقرون به صرفه‌ترین و کارآمدترین نوع المنت های گرمایشی با کارایی بالا است. همان‌طور که از نام آن پیداست استفاده از این المنت برای بسیاری از وسیله‌‌ها مثل قهوه‌ساز، اجاق، سشوار و غیره ضروری بوده و می ‌توان آن را مبنای اصلی این محصولات دانست.

این محصول شرایطی را فراهم می‌کند تا در مکان‌‌هایی که محدودیت فضا وجود دارد و حجم کمی را در بر می‌گیرد حرارت‌های بسیار بالایی در صورت نیاز ایجاد شود.

هات رانر-المنت کویل هیتر- المنت کوئل هیتر-thbaran.com
طراحی این المنت طوری است که نسبت به سایر هیترها قابل انعطاف‌تر بوده و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف به اشکال متعددی مثل دایره، مربع و مثلث تولید می ‌شود که کارایی زیادی داشته و حرارت‌های بالاتری را از خود نشان می‌دهد.

جنس غلاف این نوع المنت استاندارد بوده و سیم المنت آن از فلز ضد زنگ می‌باشد. همچنین هسته گرمای آن سیمی از جنس نیکل کروم است. مهم‌ترین کشورهای سازنده این المنت ها، آلمان، تایوان و فرانسه هستند.

خرید المنت کویل هیتر-thbaran.com-ترموهیتر باران

انواع المنت کویل هیتر

یکی از انواع این محصول نوع باز آن می‌باشد. این نوع محصول از سیمی که جنس آن نیکل کروم است تشکیل شده و به پایانه ‌ها اتصال داده می‌شود.

همچنین این محصول روی پایه های سرامیکی قرار گرفته و به علت عدم پوشش سیم، مقاومت و وجود خطر اتصال یک کل با کل دیگر و همچنین از کار افتادن هیتر برای جریان های کم سرعت قابل استفاده است.

دومین نوع، هیتر غلاف فلزی است که از سیم مقاومت نیکل کرومی که در یک غلاف فلزی قرار گرفته تولید شده است و منیزیم اکسید آن را احاطه کرده است. این نوع هیتر به علت مقاومت بالا برای هر دو جریان هوایی سریع و کند مناسب و ایده‌آل است.

از مشخصه‌های المنت کویل هیتر می‌توان به کارایی بالاتر آن ها نسبت به المنت های میله ای اشاره کرد. این نوع از المنت ها قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند به گونه‌ای که می ‌توانند تا دمای ۷۵۰ درجه را در بیش تر فضا ها و شرایط حمل کرده و به طور دائمی فعال باشند.

این المنت ها از حجم بسیار کوچکی تولید شده ‌اند که این توانایی را دارند تا در مدت زمان کوتاه و به سرعت حرارت بالایی را ایجاد کنند و آن حرارت را انتقال دهند. به علت داشتن راندمان بالا و سرعت پاسخگویی از این محصول در بسیاری از صنعت‌ها استقبال شده است.

کاربرد المنت کویل هیتر

المنت کویل هیتر در صنایع مختلفی کاربرد دارد. از جمله موارد استفاده این نوع المنت می توان به ماشین‌های بسته بندی، سیستم های صنایع غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع لاستیک و پلاستیک صنایع، تحقیقاتی، نظامی، پزشکی، دارویی، آب بندی، تجهیزات رستورانی، دستگاه های پرس، چاپ، و غیره اشاره کرد. همان طور که دیده شد این این محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران خاص خود را دارد.

هنگام نصب این المنت باید آن را به درستی پیچ کرد؛ زیرا هر اعمال فشار یا زور وارد کردن به آن باعث ایجاد مشکل می شود. همچنین در هنگام استفاده از این المنت، آن را در جایی ثابت و بدون تغییر دادن وضعیت مکانی به صورت محکم نصب کنیم. المنت های کویل هیتر قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارند. پس باید آن ها را به یک شکل مورد نظر خود قرار داد و از تغییر شکل دادن آن پرهیز کنید.

قیمت المنت کویل هیتر

المنت های فلکسیبل

امروزه استفاده از ترموکوپل ها در مرکز های صنعتی جهت اندازه گیری دما بسیار افزایش یافته است. با توجه به این که این سنسور ها در مقابل دما های بالا و رطوبت زیاد و همچنین فشار بالا مقاوم هستند انتخاب اول برای اندازه گیری دما محسوب می شوند. یکی از انواع ترموکوپل ها، المنت های فلکسیبل می باشد.

فلکسیبل نسل جدیدی از ترموکوپل بوده که از دو یا چند سیم ترموکوپل همراه با عایق و پوشش متراکم درون یک غلاف فلزی تشکیل شده است و قابلیت انعطاف و طول عمر بالایی دارد. همچنین این وسیله با محیط سازگار بوده و در برابر تغییر دما پاسخ سریعی می دهد.

خوشبختانه تیم صنعتی ترموهیتر توانایی تولید ترموکوپل و ترموستات را دارد.

توجه داشته باشید که این محصول در طول های متفاوت قابل استفاده است. این نوع المنت به دو صورت معمولی و ترموکوپل دار ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد که از مزیت‌ های این نوع المنت می ‌توان به شکل پذیری بسیار راحت آن اشاره کرد؛ به گونه ای که می توان آن را در قالب های مختلف به صورت مارپیچ و غیره استفاده کرد.

فلکسیبل نوعی از ترموکوپل بوده که انعطاف پذیری بالایی دارد و نسبت به بقیه ترموکوپل ها از حجم پایین تری برخوردار است. همچنین این محصول در شرایط دمایی مختلف به اشکال گوناگون در انواع منابع حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت المنت کویل هیتر

بسیاری از محصولات به خصوص المنت کویل هیتر قیمت های مختلفی دارند که این موضوع به این بستگی دارد که شما چه کیفیتی از این محصول را خریداری می کنید. همچنین المنت کویل هیتر انواع مختلفی دارد که با توجه به آن ها می توان گفت که این محصول از قیمت های متفاوتی برخوردار است.

خرید المنت کویل هیتر

در مقاله پیش رو به طور کامل با المنت کویل هیتر، تولید انواع المنت کویل هیتر، کاربرد و قیمت آن آشنا شدیم و دانستیم که المنت های غلاف فلزی جایگزین بهتری در بسیاری از موارد هستند. المنت هیتر در بسیاری از موارد مانند زمانی که به افت های فشار کم و پاسخ سریع احتیاج است نسبت به سایر محصولات برتری می یابد.

توجه داشته باشید که هر چه سیم این المنت بدون پوشش و شکننده تر باشد احتمال آسیب و خطا بیش تر بوده که به استفاده بیش تر از المنت غلاف فلزی منجر می گردد. از این المنت ها در در موارد زیادی مانند گرمایش لوله، گرمایش فلزی، گرمایش فر و سایر مکان ها استفاده می شود. این محصول را از فروشگاه معتبر خریداری کنید تا نمونه با کیفیت آن را تهیه کرده باشید.

المنت کویل هیتر (هات رانر)

المنت کویل هیتر نوعی المنت میله ای و ضدانعقاد است. المنت کویل هیتر قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد؛ بنابراین در شکل های مختلف گرد، سه گوش و چهارگوش قابل طراحی است. این نوع المنت دارای درجه حرارت بالایی است و همچنین در دو نوع ترموکوپل دار و ساده موجود می‌باشد.

این نوع هیتر در دو مدل در تیپ J و K و سطح مقطع گرد و مربع می باشد.

کویل هیتر در هر فضای محدودی که دمای بالا مورد نیاز است قابل استفاده می باشد.

این نوع هیتر قادر است در دمای بالای 800 درجه سانتی گراد کار کند.

کویل هیتر می‌تواند در کمترین زمان ممکن بیشترین بازده حرارتی را داشته باشد.

کاربردهای المنت کویل هیتر

کویل هیتر کاربردهای بسیاری دارد از جمله مصارف مهم آن در گرم کردن سرنازل های دستگاه های پلاستیک و ذوب فلزات است. کاربرد این نوع المنت در صنایع دارویی و پزشکی و ماشین های بسته بندی نیز قابل توجه است.

طریقه نصب کویل هیتر بسیار مهم است. المنت کویل هیتر از همان ابتدا باید به درستی پیچ شود. این نوع المنت فقط یک بار باید خم شود و تمام مراحل باید به درستی انجام شود تا آسیبی به آن نرسد.

المنت کویل هیتر هات رانر

ساخت انواع المنت کویل هیتر با قابلیت تحمل درجه حرارت بالا در سریع ترین زمان ممکن در ترموهیتر باران قابل انجام است. در صورت نیاز به اطلاعات و سفارش  المنت کویل هیتر، اطلاع از قیمت و مشاوره با ترموهیتر باران تماس بگیرید.

المنت حرارتی در ویکی پدیا

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست