المنت ریخته‌ گری

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت ریخته‌ گری

المنت ریخته‌ گری

المنت ریخته گری (هیتر  ریخته گری) جزو پر مصرف‌ترین المنت ها محسوب می‌شود. این المنت از جنس آلومینیوم و برنج بوده و در توان دمایی و اشکال مختلفی ساخته می‌شود. المنت ریخته گری نوعی المنت است که با انواع مایعات قابل خنک کردن است. به علت کاربرد زیاد این محصول امروزه سفارش المنت ریخته گری افزایش یافته است.

المنت ریخته گری - هیتر ریخته گری

در ساخت و طراحی المنت ریخته گری از المنت میله ای استفاده می‌شود. این نوع نیز مانند هیتر ریخته ‌گری پرمصرف بوده و در اشکال مختلف دایره و مثلث پرس شده و به صورت ترکیبی وجود دارد. در تصویر زیر نمونه‌ای از المنت ریخته گری را مشاهده می‌کنید.

جنس برنج و آلومینیوم موجب می‌شود تا حرارت به طور یکسان و یکنواخت در قالب پخش شود. المنت‌های ریخته گری جهت مصارف صنعتی در مناطق مرطوب بسیار مناسب است.

همچنین برای کارخانه تولید کابل پی‌وی‌سی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. هیتر های ریخته گری می‌توانند درجه حرارتی بالغ بر ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد را ایجاد کنند. این محصولات با آلیاژهای آلومینیوم، ریخته گری می‌شوند و درجه حرارت ۴۰۰ درجه‌ای را برقرار می‌سازند.

المنت ریخته گری شده

آشنایی با المنت ریخته گری شده

همان طور که گفته شد این نوع المنت از جنس برنج و آلومینیوم تشکیل شده است و در قدرت، توان‌ها و اشکال مختلف برای ماردون‌های دستگاه‌های الکترونیک، پلاستیک و انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی و پالایشگاهی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

المنت یا هیتر  ریخته گری با سایر هیتر هایی که مشابه آن هستند تفاوت‌هایی دارند که برای نمونه می‌توان به مقاومت بسیار آن در مقابل گاز و آب اشاره کرد؛ به گونه ‌ای که این المنت در مقابل موانع خارجی هیچ آسیبی نمی ‌بیند. همچنین هیتر های ریخته گری بر خلاف بسیاری از المنت های دیگر پربازده و پرمصرف هستند.

قیمت المنت ریخته گری

المنت‌های ریخته گری انواع مختلفی دارند که می‌‌توان آن ها را بر حسب آلیاژی که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار گرفته دسته بندی کرد. انواع المنت ریخته گری شامل المنت ریخته گری آلومینیومی، المنت ریخته گری برنجی و غیره هستند که هر کدام از آن‌ها مشخصات و ویژگی خاص خود را داشته و در صنعت‌های مختلفی می‌توان از آن ها استفاده کرد.

ساخت المنت ریخته گری

جهت ساخت اهرم های ریخته گری از آلیاژ هایی مانند برنج و آلومینیوم ریخته گری شده استفاده می‌شود. مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور در طراحی و تولید این نوع المنت، ماده حرارتی به کار رفته در آن است. به طور کلی می‌توان گفت که ریخته گری فن شکل دادن آلیاژ ها و فلزات مختلف توسط ذوب و ریختن مذاب در محفظه‌ای به اسم قالب می باشد؛ سپس آن‌ها سرد شده و انجماد آن‌ها صورت می‌گیرد.

المنت ریخته گری-ریخته گری-انواع المنت ریخته گری-ترموهیتر باران-thbaran.com

ریخته گری قدیمی‌ترین فرایند شناخته‌شده برای به دست آوردن شکل مختلف فلز ها می‌باشد. جالب است بدانید که نخستین کوره های ریخته گری از خاک رس ساخته شدند و لایه‌هایی از چوب و مس در آن چیده می‌‌شد. درصد بالایی از کالاهای تولیدشده حداقل یک قطعه ریخته گری دارند. همچنین اندازه قطعات ریخته شده می‌تواند از چند گرم و چند میلی‌متر تا بیش از ۱۰ متر و چندین تن باشد. این فرآیند زمانی استفاده می‌شود که تولید، اشکالی پیچیده داشته یا قطعات مقاطع توخالی یا حفره‌های داخلی داشته باشد.

المنت ریخته گری-المنت باران-thbaran.com-ترموهیتر باران

همچنین می‌توان گفت که قطعاتی که سطوح منحنی نامنظمی دارند و دارای قطعات بسیار بزرگ یا قطعات ساخته شده از فلزاتی که ماشین کاری آن‌ها دشوار می‌باشد بیشتر به روش ریخته گری می‌سازند. عملیات ریخته گری به طور کامل در دو قالب ریخته گری در قالب‌های یک بار مصرف بی بار و قالب‌های دائمی انجام می‌شوند.

المنت ریخته گری-ریخته گری-عکس المنت ریخته گری-ترموهیتر باران-thbaran.com

اما از روش‌های آن می‌توان به ریخته گری تحت فشار که سریع‌ترین نوع از روش‌های ریخته گری است، ریخته گری با قالب ماسه‌ای، ریخته گری دقیق، ریخته گری در قالب گچی و ریخته گری ثقلی اشاره کرد. توجه داشته باشید که هر یک از این روش‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی هستند و کاربرد مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان روشی را از سایر روش‌ها برتر دانست.

خنک کردن المنت ریخته گری

تا این قسمت از مقاله به طور کامل به معرفی المنت ریخته گری پرداخته شد و به طور کامل با آن آشنا شدیم. مهم‌ترین ویژگی این المنت ها دوام و مقاومت آن‌ها می‌باشد. علت این مقاومت و طول عمر بالا، حفاظت از آن در قالب‌هایی از آلیاژ آلومینیوم، برنج یا چدن است و المنت درون آن به خوبی محافظت شده است.

این المنت ها در مقابل هر ضربه و خطرات فیزیکی مقاومت کرده و از آن‌ها دور هستند. همچنین ممکن است در برخی از موارد در دستگاه‌ها و صنایع مختلف به خنک کردن سریع المنت ها احتیاج باشد.

توجه داشته باشید که این فرآیند در المنت‌های ریخته گری با دو روش مختلف انجام می‌شود. نخستین روش، طراحی و تعبیه کردن لوله‌هایی از جنس استیل در داخل ریخته گری و کنار المنت ها و گردش آب یا ضدیخ برای پایین آوردن دمای المنت می‌باشد. دومین روش نیز طراحی هیتر به شکل شیاردار برای خنک نگه داشتن و همچنین ایجاد گردش هوا به کمک یک فن است.

المنت ریخته گری-ساخت المنت ریخته گری-thbaran.com

قیمت المنت ریخته گری

در این مقاله با خصوصیات این المنت به طور کامل آشنا شدیم و دانستیم که از جمله المنت های پر کاربرد بوده که در صورت تهیه نسخه با کیفیت آن می‌توان در مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد. همچنین دانستیم که المنت ریخته گری مزیت‌های بسیاری دارد و می ‌توان از آن در جاهای مختلفی استفاده کرد.

قیمت المنت ریخته گری به عوامل مختلفی مانند نوع و مدل المنت، توان دمایی آلیاژ های استفاده شده و دیگر عوامل بستگی دارد. این المنت با توجه به ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار است.

المنت ریخته گری شده گروه ترموهیتر باران- thbaran.com

همانطور که گفته شد این نوع هیتر از جنس آلومینیوم، چدن و برنج است. در اشکال و توان‌های مختلف برای ماردون‌های دستگاه‌های مختلف پلاستیک، الکتروژن و انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی و پالایشگاهی استفاده می‌گردد. تفاوت این نوع المنت با سایر هیترهای مشابه در این است که:

  1. در برابر آب و گاز مقاوم است و هیچگونه آسیبی نمی‌بیند.
  2. جزو هیترهای پرمصرف و پربازده می‌باشد.

گروه ترموهیتر باران جزو اولین تولید کننده این نوع هیتر در سطح کشور می‌باشد.

المنت ریخته گری-عکس المنت ریخته گری-قیمت المنت ریخته گری-thbaran.com

روش‌های خنک کردن ماردون دستگاه با المنت‌ ریخته گری

روش‌های خنک کردن ماردون دستگاه با المت‌های ریخته‌گری  به دو روش زیر انجام می‌شود:

  1. این نوع هیترها  را می‌توان طوری طراحی کرد که: داخل آن را لوله‌هایی از جنس استیل به صورت ام (M) یا ال (L) خمکاری کرد؛ سپس داخل ریخته گری همراه با المنت جا گذاشت. در صورت بالا رفتن دما برای جلوگیری از سوختن مواد داخل ماردون دستگاه  با مایعات خنک کننده مثل آب یا ضد یخ خنک کرد. این روش در بسیاری از دستگاه‌ها جوابگو بوده است.
  2. در روش دوم برای خنک نگه داشتن دستگاه در هنگام بالا رفتن درجه دمای مواد داخل ماردون از هیترهای شیاردار استفاده می‌شود. داخل آنها به صورتی طراحی شده که شیاردار است. این شیارها به صورت منظم در کنار هم قرار می‌گیرد. با یک فن از کنار قالب در هنگام خنک کردن دستگاه با کمک باد صورت می‌گیرد. این روش بیشتر برای دستگاه‌های اکستروژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از دلایلی که المنت ریخته گری جایگزین خوبی برای المنت‌ تسمه‌ای و سرامیکی است استقامت بالای این نوع هیتر است. در این نوع هیتر ابتدا المنت میله ای مطابق ولتاژ مورد نظر به صورت ال (L)  یا یو (U)  یا صاف شده خمکاری می‌شود. سپس در ریخته گری المنت وسط قالب با آلیاژهای از نوع آلومینیوم، چدن و برنج پوشیده می‌شود.

پس از مراحل تراشکاری و مواد خمکاری آماده بکار می‌شود. این نوع المنت از هرگونه ضربه و یا پاچیده شدن مواد و مایعات بسیار مقاوم  و ایمن می‌باشد و برای دستگاه‌های جدید بسیار کاربردی است.

المنت و هیتر ریخته گری محصول ترموهیتر باران

طراحی و تولید المنت ریخته گری در ترموهیتر باران

برای ساخت این نوع المنت، المنت ها در آلیاژهایی از قبیل آلومینیوم، برنج و چدن و… ریخته گری و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم‌ترین فاکتور در تولید و طراحی این نوع المنت، المنت حرارتی به کار رفته در آن است. گروه ترموهیتر باران از المنت های حرارتی با بالاترین کیفیت، جهت ساخت المنت های ریخته گری استفاده می‌کند.

برای سفارش این محصول یعنی المنت ریخته گری می‌توانید طرح و نمونه خود را برای ما ارسال نمایید. گروه ترموهیتر باران با در نظر گرفتن مصرف و کاربرد مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت محصول مورد نظر را طراحی و تولید و در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

المنت ریخته گری-عکس المنت ریخته گری-ترموهیتر باران-thbaran.comمطلب مرتبط: المنت ریخته گری (منبع: ویکی پدیا)

سوالات پرتکرار

  1. جنس المنت ریخته گری شده چیست؟ از جنس چدن، برنج و آلومینیوم است
  2. المنت ریخته گری تا چند درجه گرما ایجاد می کند؟ تا 700 درجه سانتی گراد حرارت تولید می کند.
  3. برای تولید المنت ریخته گری را کجا سفارش بدهیم؟ گروه صنعتی ترموهیتر باران تولید کننده انواع المنت ریخته گری و المنت حرارتی به صورت حرفه ای می باشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست