المنت تسمه ای

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت تسمه ای

المنت تسمه ای

المنت تسمه ای یا المنت حلقه ای ابزاری است که در تولید گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعات به هیترهای حرارتی کمربندی نیز مشهور هستند. المنت تسمه ای به شکل تسمه است به همین دلیل به این نام مشهور هستند. المنت های تسمه ای با توجه به نوع کاربرد در ابعاد و عرض های مختلفی وجود دارند.

المنت های تسمه ای کاربردی های مختلفی دارد. از این نوع المنت ها در صنایع ذوب، صنایع پلاستیک، تولید لوله های PVC، تولید داکت‌ها و شلنگ‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی، تولید لوله‌های پلی اتیلن و پلیکا، ماشین آلات تولید لاستیک، ماشین آلات بسته‌بندی، گرمایش مخزن های مواد مایع و جامد، صنایع تزریق و قالب آلومینیوم و ماشین آلات فرآیند مواد غذایی استفاده می‌شود.

سفارش المنت تسمه ای-thbaran.com

دمای تولیدی المنت‌های تسمه ای تا 700 درجه سانتی‌گراد می تواند افزایش یابد. این خاصیت المنت های تسمه ای باعث شده است در صنایع ذوب و برای قالب گیری آلومینیم استفاده شود. المنت های تسمه ای که در بازار به مشتریان ارائه می شوند معمولا با روکش ورق گالوانیزه یا استیل پوشش داده می شوند طول عمر این نوع المنت های تسمه ای بالا است.

 المنت های تسمه ای معمولا که به شکل استوانه هستند بر روی سیلندرها و لوله ها تعبیه می شوند و گرما تولید می کنند. با کمک گرمای تولید شده مواد اولیه ای که در دستگاه قرار داده شده است را ذوب می کند و سپس برای قالب گیری آماده می شوند. المنت های تسمه ای باید به گونه ای باشند که با محل قرارگیری خود بر روی دستگاه مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

انواع المنت تسمه ای

المنت های تسمه ای به لحاظ شکل ظاهری درانواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از: المنت تسمه ای یک تکه، المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر، المنت های تسمه ای دو تکه، المنت های تسمه ای بدون پیچ و مهره، المنت های تسمه ای مربعی یا مستطیلی، المنت تسمه ای سرامیکی و المنت تسمه ای میکایی و المنت های تسمه ای تخت.

انواع المنت تسمه ای ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت تسمه ای یک تکه ساده ترین نوع المنت تسمه ای است. در این نوع المنت تسمه ای باز و بسته شدن از یک سمت و با کمک یک یا دو پیچ انجام می شوند. المنت تسمه ای دو تکه از دو طرف امکان باز و بسته شدن در آنها وجود دارد. از آنجایی که قطر و سرعت باز و بسته شدن در آنها بیشتر است کاربرد زیادی در صنعت دارد.

هر گاه المنت تسمه ای دو تکه را نتوان استفاده کرد المنت تسمه ای یک تکه انعطاف پذیر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر المنت در جایی که قرار داده شده نیاز است که به تعداد دفعات زیاد باز و بسته شود معمولا از این نوع المنت تسمه ای استفاده می شود.

المنت تسمه ای مربعی یا مستعطیلی به شکل مربع و یا مستطیل است. شکل ظاهری المنت تسمه ای بدون پیچ و مهره ای، قالبی و دایره کامل است. این نوع المنت های تسمه ای را نمی توان باز و بسته کرد. از آنجایی این نوع المنت های تسمه ای به سختی نصب و باز می شوند چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

المنت های تسمه ای سرامیکی را مانند المنت سرامیکی با قرار دادن یک تکه سیم که مقاومت بالایی دارد در داخل هسته سرامیکی می سازند. هسته ی سرامیکی مورد نظردارای لولا است و موجب انعطاف پذیری بالای المنت می شود. در این قطعه یک ورق ضد زنگ و تعدادی پیچ سفت کننده تعبیه شده است.

این ساختار امکان نصب کردن المنت را بر دستگاه ها به وجود می آورد. المنت های تسمه ای سرامیکی توانایی تولید دمای بیش از 700 درجه سانتی گراد را دارند. این نوع المنت ها را می توان با استفاده از سیم پیچ و یا کابل به منبع تغذیه وصل نمود.

سفارش المنت تسمه ای میکایی-thbaran.com-ترموهیتر بارانساختار المنت تسمه ای میکایی از یک تکه سیم و دو صفحه میکا ساخته شده است. این سیم مقاومت بالایی دارد و بین این دو صفحه میکا قرار می گیرد. ساختمان المنت میکایی با یک ورق آلومینیمی احاطه می شود تا قطعه در برابر خوردگی و دماهای بالا آسیب نبیند. حداکثر دمایی را که المنت های تسمه ای میکایی می توانند تحمل کنند 350 درجه سانتی گراد است.

 المنت های میکایی در مدل های مختلفی به بازار ارائه می شوند. این نوع المنت ها در مدل های ضد آب نیز به بازار عرضه می شوند. شرکت های مختلفی در داخل کشور المنت های تسمه ای مختلفی را به مشتریان و متقاضیان عرضه می کند. در هنگام سفارش دادن این نوع قطعات باید به نوع کاربرد آنها و هدف از استفاده آنها توجه نمود.

سفارش و خرید المنت تسمه ای

شرکت صنعتی ترموهیتر باران با چندین سال سابقه در زمینه ساخت انواع المنت های حرارتی از جمله المنت های ریخته گری و کویل هیتر در خدمت شما می باشد، چنانچه قصد سفارش المنت تسمه ای یا المنت ضد اسید دارید با ما در تماس باشید.

مطالعه بیشتر از منبع خارجی

المنت تسمه ای باران-المنت تسمه ای- ترموهیتر باران-المنتهای تسمه ای-thbaran.com
تسمه ای باران-المنت تسمه ای- ترموهیتر باران-المنتهای تسمه ای-thbaran.com
فهرست