المنت سرامیکی مادون قرمز

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت سرامیکی مادون قرمز

المنت سرامیکی مادون قرمز

المنت سرامیکی مادون قرمز جز المنت هایی هستند که بسیار کار آمد بوده و با ارائه موج طولانی، اشعه مادون قرمز را پخش می‌ کنند. این المنت ها در طیف گسترده‌ ای از فرآیند های صنعتی مثل گرمایش برای ترمو فرمینگ و تحت عنوان هیتر برای رنگ کردن خشک کردن مورد استفاده قرار می ‌گیرند. پلاستیک موج مادون قرمز را در این محدوده جذب می ‌نمایند.
همچنین المنت سرامیکی مادون قرمز در فضای باز و بسته بسیار موثر بوده که موجب می شود المنت سرامیکی به عنوان موثر ترین پرتو تابش مادون قرمز شناخته شود. در مقاله پیش رو قصد داریم به طور کامل با المنت سرامیکی تابشی آشنا شویم و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ساخت المنت سرامیکی مادون قرمز-thbaran.com

آشنایی با المنت های مادون قرمز

المنت سرامیکی مادون قرمز حرارتی قطعه ای از جنس سرامیک بوده که با مقاومت در مقابل جریان الکتریکی، انرژی برق را به گرما مبدل می ‌کند. این قطعه سرامیکی را درون یک پوشش فلزی گذاشته اند و فقط به وسیله رسانه ‌ها به سرامیک انتقال پیدا می کند. سرامیک با خاصیت مقاومتی بالایی که دارد از جریان الکتریکی درون خود گرما ایجاد کرده و پوشش فلزی را گرم می نماید. اغلب، این نوع المنت جهت گرم کردن محیط و سطح های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین المنت سرامیکی مادون قرمز حرارتی محصول جریان همرفتی گرما را نیز در محیط پخش می نماید. این نوع از المنت ها از جنس نیکل کروم تشکیل شده که با یک یا چند لایه سرامیک پوشیده شده ساخته می شوند. استفاده از المنت های سرامیکی باعث پخش یکسان و متعادل گرما در محیط و در نتیجه هدر رفتن کم تر انرژی برق می شود.

المنت های سرامیکی مادون قرمز با المنت های فلزی تفاوت ‌هایی دارند که برای نمونه می توان به طول عمر بیشتر المنت های سرامیکی، نسوختن آن ‌ها و همچنین ساطع کردن گرمای یکنواخت و متعادل کردن در مقایسه با المنت های سیمی اشاره کرد. المنت های سرامیکی به اندازه المنت های فلزی حرارت از خود ساطع نمی‌کنند.

در نتیجه در هنگام تماس با دیگر مواد موجب سوختگی آن ها نمی شوند. همچنین این المنت ها طول عمر مشخصی دارند که بعد از آن از بین می ‌روند. در مقایسه با آن ها المنت های سرامیکی شکستگی یا ترک خوردگی نداشته و در نتیجه درمان بالاتری دارند. توجه داشته باشید که این نوع فقط با وارد شدن فشار زیاد یا ضربه سنگین ممکن است شکسته شوند.

المنت سرامیکی صنعتی از پرکاربرد ترین ابزار جهت اعمال گرما روی سطوح پلاستیکی و فلزی هستند و در مواردی مانند خشک کردن یک مایع برای به دست آوردن پودر آن یا خشک کردن و رطوبت گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

المنت ها متناسب با نوع کاربرد در صنعت های مختلف و اشکال متنوع آن ها تقسیم بندی می شوند. سشوار های صنعتی از جمله وسایلی هستند که المنت سرامیکی در آن ها به کار رفته به بیان دیگر در این ابزار و محصولات حتماً باید المنت سرامیکی وجود داشته باشد؛ زیرا این المنت ها بهترین کاربرد را دارند. در سشوار های صنعتی استفاده طولانی مدت از المنت ها موجب کوتاه شدن طول عمر آن می شود و در حین انجام فرآیند ممکن است المنت سوخته و فرآیند آن متوقف شود. از این رو استفاده از المنت سرامیکی که دوام بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد در اولویت قرار می‌گیرد.

المنت سرامیکی تابشی

المنت های حرارتی سزامیکی مانند دیگر المنت های سرامیکی مادون قرمز با تابش نور مادون قرمز باعث ایجاد حرارت می شوند این نوع هیتر ها مانند خورشید انرژی را به وسیله تابش طول موج ها منتقل می کنند. سیم های حرارتی المنت سرامیکی مادون قرمز توسط  یک پوشش سرامیکی پوشانده شده اند. یکی از بهترین ویژگی های که می توان برای المنت های برقی در نظر گرفت ایجاد سطح گرمای بالا بدون هیچ گونه آلودگی می باشد.

ویژگی های المنت سرامیکی مادون قرمز

المنت های سرامیکی مادون قرمز مزیت ‌های بسیاری مثل مقاومت حرارتی بالا، طول عمر بیش تر، انتقال گرما به صورت متعادل و یکنواخت، مقاومت در برابر شوک های الکتریکی و حرارتی و استحکام مکانیکی خوبی دارند. از این محصول می توان در صنعت های مختلفی مثل هیتر های حرارتی و قسمت های بسته بندی، قسمت چاپ و خشک کردن و همچنین حرارت دادن به رنگ استفاده کرد. المنت سرامیکی از موارد استفاده در اشکال فرو رفته و توخالی و مسطح یا به صورت لامپ های مادون قرمز سرامیکی می باشد.

المنت سرامیکی مادون قرمز-thbaran.com

قیمت المنت سرامیکی مادون قرمز

در مقاله پیش رو به طور کامل با المنت سرامیکی مادون قرمز آشنا شدیم و آن را مورد بررسی قرار دادیم. المنت سرامیکی برای استفاده در بلند مدت مدنظر می ‌باشد. این هیتر در دسته ‌بندی المنت ها قرار گرفته است و از انواع آن هیتر مادون قرمز می باشد. می توان گفت قیمت المنت تابشی در مقایسه با میزان حرارتی که ایجاد می کند بسیار مناسب است. حرارت ایجاد شده برای سطح لعابدار توسط المنت سرامیکی بیش از ۷۰۰ درجه سانتی ‌گراد است.

در زمان فروش علاوه بر ویژگی های خود هیتر، مجهز بودن این محصول به ترموکوپل تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. به صورت معمول ترموکوپل سیمی در ساختار این المنت ها پیش ‌بینی می ‌شود. این ترموکوپل به شما کمک می کند تا توسط ترموستات یا کنترلر دما دمای مورد نیاز خود را تامین کنید. سایز المنت، دومین عامل تاثیر گذار روی قیمت این محصول می باشد.

همان طور که می دانید از المنت سرامیک مادون قرمز در بسیاری از موارد مانند خودرو سازی، تجهیزات پزشکی کاشی و سرامیک، تجهیزات آزمایشگاهی پلاستیک و بازیافت پلاستیک برای بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. این المنت ها با توجه به انواع آن ها قیمت های مختلفی دارند و نمی توان همه آن ها را دارای قیمت ثابت دانست.

جهت سفارش و خرید انواع المنت ها مانند المنت سرامیکی مادون قرمز ،  المنت فشنگی ، المنت میله ای و المنت های ریخته گری با کارشناسان ترمو هیتر باران در تماس باشید.

مطالعه بیشتر از منبع خارجی

فهرست