المنت پره ای

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت پره ای

المنت پره ای

پیش از بررسی المنت پره ای به شرح المنت و نحوه کار و کاربرد های آن می پردازیم. المنت یک رشته سیم نیمه هادی بوده که در مقابل جریان الکتریکی و حرارت مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. تفاوت المنت با یک سیم معمولی در این است که اگر یک سیم ساده در برابر حرارت جریان الکتریکی بالا قرار گیرد ذوب می گردد؛ اما المنت به خاطر جنس خوبی که دارد این حرارت و جریان الکتریکی را تحمل می نماید. علت این امر، جنس نیکل کروم المنت می ‌باشد.

المنت پره ای- المنت میله ای پره ای- المنت فین دار-thbaran.com

قدرت تحمل هر المنت متفاوت است و جهت کاربرد های مختلف با انواع توان لازم تولید می شوند. المنت موارد کاربرد زیادی دارد که برای نمونه می توان در دستگاه‌ هایی مانند اتوی برقی، چای ساز ها، اتو، بخاری های برقی و غیره از آن ها استفاده کرد.

امروزه استفاده از المنت ها در بسیاری از صنعت های مختلف متداول شده که جهت اعمال حرارت مناسب در تغییرات شیمیایی، افزایش حرارت گازها و پیش گرم کردن در خط تولید از نوع المنت پرها ی استفاده می شود. یکی از انواع المنت ها المنت پره ای می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین در این مقاله قصد داریم آن را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید.

خرید المنت پره ای

المنت میله ای پره دار

المنت میله ای امروزه در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این المنت یکی از انواع المنت ها می باشد که کاربرد آن برای گرم کردن مایعات، فضا، گرم کردن قالب ها و لوازم خانگی می باشد. این محصول به دلیل روکش استیل، قابلیت تغییر شکل و ساخت در مدل های مختلف برای آن به وجود می آید. سیستم این المنت با توجه به نوع استفاده درون پوشش عایق قرار می گیرد تا علاوه بر بهبود انتقال دما از حوادث مختلفی مانند اتصال الکتریکی و برق گرفتگی جلوگیری کند.

المنت پره ای- المنت میله ای پره ای- المنت فین دار-ترموهیتر باران--thbaran.comاز موارد دیگر مصرف المنت پره ای می توان به خشک کردن، آنیلینگ و ایجاد حرارت اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر المنت پره ای با یک فن در محیط مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند دما و حرارت یکنواخت ایجاد کند که این موضوع مهم ترین ویژگی المنت های پره ای می باشد. این ویژگی جهت استفاده در فر اجاق گاز های خانگی باعث شده تا حرارت در همه نقاط به طور یک سان پخش شده و غذا به یک اندازه در همه جهت ها پخته شود. علاوه بر موارد گفته شده جهت خشک کردن میوه و مواد غذایی و پلاستیک می توان از آن استفاده کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن دستگاه های مختلف، ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه یک دستگاه ایمن تر باشد مزیت بالا تری نسبت به سایر موارد مشابه دارد. از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های المنت پره ای می توان به ایمنی بالای آن در هنگام استفاده اشاره کرد که در هیچ کدام از موارد مشابه دیده نمی شود.

در پروژه های صنعتی اساسی که باید حرارت و دما با دقت بالایی کنترل شود از المنت پره ای به وفور استفاده می شود. علت این امر این است که تنها المنت پره ای است که قابلیت گفته شده را دارد.

المنت-میله-ای-پره-دار

انواع المنت پره ای

المنت پره ای نیز مانند المنت حرارتی و المنت ریخته گری دیگری انواع مختلفی دارد. یکی از این انواع، المنت فین دار می باشد. المنت فین دار نوعی از المنت گرمایشی یا المنت حرارتی  است که از لوله مقاوم تحت عنوان پایه ساخته می شود. بال یا پره به طور منظم و با شکل مار پیچی بر روی سطح المنت پیچیده شده که مقصود از این کار افزایش سطح همرفت هوا می باشد. یکی دیگر از انواع المنت ها المنت رادیاتوری می باشد که ویژگی های مشابهی با المنت فین دار دارد.

ساخت المنت پره ای

تا این قسمت از مقاله تا حدودی با المنت پره آشنا شدیم. ساخت المنت پره ای با ساخت المنت ساده متفاوت است. المنت ساده با فشار زیاد تولید می ‌شود. بعد از آن روکشی از جنس استیل یا ورقه گالوانیزه به طور دورانی روی آن قرار می گیرد که تعداد پره ها در هر ۵ سانت، ۱۰ عدد بوده تا بهترین کارایی را دارا باشد. وجود این پروژه باعث می ‌شود تا حرارت با سرعت زیادی به دیواره ها و بعد از آن به هوای مجاور انتقال یابد.

توجه داشته باشید که با استفاده از یک بند می توانید هوای محیط را گرم کنید. وجود آن ها در این المنت باعث شده تا از قرمز شدن آن جلوگیری شود. این موضوع برای امنیت و جلوگیری از آتش سوزی بسیار حائز اهمیت می باشد. علاوه بر ایمنی بالا تر می توان سرعت زیادی را در ایجاد حرارت حتی در فضای باز از مزیت‌ های المنت ها دانست. جنس پارچه ها در این نوع از المنت ها استیل یا گالوانیزه است. توجه داشته باشید که به طور سفارشی می توان پره ها را از جنس آلومینیوم یا مس ساخت.

قطر خارجی المنت پره ای اغلب ۵ سانتی متر و قطر داخلی آن دو و نیم سانتی متر است. توجه داشته باشید که هر چه طول بدنه المنت بیش تر باشد حرارت خروجی نیز افزایش یافته؛ به این معنی که بدون افزایش طول بدنه المنت، توان آن نمی‌تواند افزایش پیدا کند. سرعت جریان هوا در محیط گرمی که المنت پره ای در آن استفاده شده نیز بر توان مورد نیاز المنت موثر است.

قیمت المنت پره دار

همان طور که در قسمت قبل گفته شد؛ المنت پره دار انواع مختلفی دارد. به همین علت قیمت  المنت میله ای پره ای تنوع زیادی داشته و به نوع آن بستگی دارد. در نتیجه نمی‌ توان همه المنت های پره دار را دارای یک قیمت ثابت دانست.

خرید المنت پره دار

با توجه به قابلیت ‌ها و ویژگی ‌های المنت پره دار و همچنین کاربرد گسترده آن همیشه تقاضا برای این نوع المنت گرمایشی رو به افزایش است. توجه داشته باشید که برای این که المنت پره ای قادر باشد دارای بهترین عملکرد باشد؛ انتخاب و تهیه محصولی که با مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده باشد اهمیت زیادی دارد.  جهت سفارش و خرید المنت میله ای پره دار،  المنت فشنگی و المنت سرامیکی با کیفیت و قیمت مناسب ترموهیتر باران در کنار شماست.

ترموهیتر باران در آپارات

موارد کاربرد المنت پره ای چیست؟

به موارد مصرف المنت پره ای خشک کردن، آنیلینگ و ایجاد حرارت اشاره کرد

اصلی ترین ویژگی المنت پره ای چیست؟

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی های المنت پره ای می توان به ایمنی بالای آن در هنگام استفاده اشاره کرد

شرکت سفارش ساخت المنت پره ای معتبر کجاست؟

ترموهیتر باران یکی از سازنده های انواع المنت صنعتی و شخصی برای مصارف مختلف می باشد

فهرست