thbaran.com-انواع المنت حرارتی-ترموهیتر باران-المنت باران

انواع المنت حرارتی در یک نگاه

انواع المنت حرارتی در یک نگاه

در این مقاله با عنوان انواع المنت حرارتی در یک نگاه، به بررسی انواع المنت حرارتی می‌پردازیم.

thbaran.com-انواع المنت حرارتی-ترموهیتر باران-المنت باران

انواع المنت حرارتی:

المنت ریخته گری:

المنت ریخته گری یا هیترهای ریخته گری از پرمصرف‌ترین المنت‌ها هستند. این المنت‌ها در توان دمایی و اشکال گوناگون تولید می‌شود. در ساخت این المنت از المنت میله ای استفاده می‌شود. تفاوت المنت ریخته گری با دیگر المنت‌ها مقاومت آن در برابر آب و گاز است.

انواع المنت حرارتی در یک نگاه-المنت ریخته گری-ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت میله ای:

المنت میله ای، توبولار یا لوله ای پرکاربردترین المنت حرارتی است. انعطاف‌پذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های این المنت است که آن را منحصربه‌فرد کرده است. کاربرد المنت میله ای برای گرم کردن مایعات، فضا و انواع قالب‌ها است. مدل‌های مختلفی از این المنت باتوجه‌به شکل ظاهری و یا ساختار داخلی وجود دارد. این المنت در مدل‌های سه‌گوش و فلت، گرد و پرس شده تولید می‌شود.

انواع المنت حرارتی-المنت میله ای-المنت لوله ای-ترموهیتر باران-thbaran.com

ترموهیتر باران می‌تواند بخاری‌های میله ای را دقیقاً مطابق با مشخصات موردنیاز شما تولید کند. بااین‌حال، اگر فقط به یک محصول استاندارد نیاز دارید، قطرهای معمولی طبق جدول زیر است:

انواع المنت حرارتی در یک نگاه-المنت بخاری برقی-ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت پره ای رادایاتی:

 کاربرد المنت پره ای رادیاتی برای گرم کردن محیط بوده که اغلب جلوی یک فن قرار می‌گیرد.

انواع المنت حرارتی در یک نگاه-المنت پره ای-ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت فشنگی:

المنت فشنگی یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع المنت‌های حرارتی است.

 انعطاف‌پذیری، استهلاک بسیار پایین، انتقال سریع‌تر حرارت از ویژگی‌های مهم این المنت است. کاربرد المنت فشنگی برای گرم کردن قالب‌ها است.

انواع المنت حرارتی در یک نگاه-المنت فشنگی-ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت سرامیکی:

المنت‌ سرامیکی حرارت را به‌صورت متعادل و مساوی پخش می‌کنند. این المنت ها مصرف انرژی کم و درجه انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

 کاربرد عمده المنت سرامیکی در گرم کردن لوله‌ها و سیلندر دستگاه تزریق است. این المنت در انواع مختلف  المنت سرامیکی تخت، المنت سرامیکی تسمه ای، المنت سرامیکی بخاری برقی، المنت سرامیکی استخر، المنت سرامیکی مادون قرمز، المنت سرامیکی 12 ولت و المنت سرامیکی تابشی وجود دارد. ترموهیتر باران المنت سرامیکی را در انواع مختلف طبق سفارش کارفرما تولید می‌کند.

المنت سیلیکون رابر:

المنت‌ سیلیکون رابر، از سیلیکون رابرهایی که با فایبرگلس تقویت شده‌اند تولید می‌شود. این المنت‌ها در مقابل رطوبت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند. این المنت‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص خود شناخته می‌شوند. کاربرد المنت سیلیکون رابر برای گرم کردن انواع سیالات و دارای قابلیت انعطاف است.

المنت کویل هیتر:

المنت کویل هیتر یا سیم پیچ حرارتی یا کویل حرارتی نوعی از المنت‌های حرارتی است که معمولاً در وسایلی به کار می‌رود که فضا کم و محدود است. این المنت می‌تواند در فضاهای کوچک حرارت بالایی تولید کند. کویل هیتر در صنعت و مصارف خانگی کاربردهای  زیادی دارد. کاربرد المنت کویل هیتر برای استفاده برای گرم کردن لوله‌های باریک دارای حسگر حرارتی است. در سشوار، چای‌ساز، قهوه‌جوش و … از کویل هیتر استفاده می‌شود.

المنت حلقه ای:

المنت حلقه ای یا المنت تسمه ای و یا المنت کمربندی از ورق استیل ساخته می‌شود. این المنت در انواع گوناگون مانند ساده، پیچ‌دار، قاب‌دار، سیم‌دار، فیش دار و تخت ساخته می‌شود. کاربرد این المنت برای گرم کردن لوله نازل‌های حرارتی است.

المنت شیشه ای:

از المنت شیشه‌ای یا کوارتز برای خشک کردن سطوح، استریلیزه کردن، خشک کردن رنگ داخل تونل‌ها، شیرینگ حرارتی، امور آزمایشی تحقیقی و … استفاده می‌شود. کاربرد اصلی این المنت در گرم‌کن‌های تابشی و دستگاه‌های خشک کن است.

المنت ضد اسید:

 المنت ضد اسید نوعی المنت با خاصیت ضد اسیدی است که با هدف لایه نشانی عناصر گوناگون (در محیط‌های اسیدی) در صنعت استفاده می‌گردد.

 این المنت برای گرم کردن وان‌های اسید دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. المنت ضد اسید دارای توان‌ها و ولتاژهای مختلف است که طبق سفارش مشتری تولید می‌شود. این نوع از المنت‌ها در سه مدل شیشه ای یا پیرکس یا کوارتز و استیل و تیتانیوم هستند.

المنت فلنچ دار:

 المنت فلنچ دار یا فلنچی معمولاً در بسیاری از فرایندهای بر پایه مواد شیمیایی، نفتی، گازی یا آبی و به صورت کلی سیالات مایع و گاز استفاده می‌شود. این المنت‌ها به‌ این دلیل که بیشتر در مايعات غرق می‌شوند و مهم‌ترین بخش آنها فلنچ است آن‌ها را المنت‌های فلنچ دار می‌گویند. در این نوع المنت ماده شیمیایی مستقیماً با حرارت المنت در تماس است، در این المنت یک یا چند ترموکوپل در وسط المان‌ها قرار گرفته تا اجازه اندازه‌گیری برای رله حرارتی یا کنترلر دیجیتالی ممکن شود تا بتوانیم به دمای مورد نظر برسیم؛ این المنت در مصارف پالایشگاهی معمولا به‌صورت ضد انفجار است.

المنت نواری:

یکی از انواع المنت که انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کند المنت نواری است. المنت‌های نواری در ترموهیتر باران در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف باتوجه‌به سفارش شما تولید می‌شود. از مزیت‌های مهم المنت نواری بالا بودن میزان کنترل دمای مورد نظر و سرعت بالای آن است.

ترموهیتر باران در ویرگول

انواع المنت حرارتی در یک نگاه

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست