المنت حرارتی صفحه ای-المنت حرارتی تخت-ترموهیتر باران-thbaran.com

المنت حرارتی صفحه ای

المنت حرارتی صفحه ای

امروزه استفاده از المنت حرارتی صفحه ای یا المنت تخت در بین صنعتگران بسیار مرسوم است. در ساخت المنت حرارتی صفحه ای از آلومینیوم استفاده می‌شود؛ به این دلیل که آلومینیوم سبک است و مقاومت بالایی نسبت به دیگر فلزات دارد. المنت حرارتی باتوجه‌به کاربردهای آن انواع مختلفی دارد. این تمایز در ظاهر، ولتاژ، توان، جنس روکش هسته و ظرفیت قابل مشاهده است.

المنت حرارتی صفحه ای-المنت حرارتی تخت-thbaran.com

ویژگی‌های مهم المنت حرارتی صفحه ای

المنت تخت به دلیل سه خصوصیت مهم آن بسیار رایج و محبوب است. اولین خصوصیت مهم این المنت قابلیت سفارشی سازی آن است. باتوجه‌به نوع و ویژگی کار خود می‌توانید المنت سفارشی خود را با بالاترین کارایی داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های مهم این المنت قابلیت ارتقا آن باتوجه‌به نیاز کارفرما است. المنت حرارتی ممکن است باتوجه‌به تغییر مقیاس کار و یا حتی تغییر شرایط آب‌وهوایی نیاز به تغییر داشته باشد. در شرایط عادی این تغییر نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد؛ بنابراین استفاده از المنت صفحه ای مقرون‌به‌صرفه است.

تا پیش از ساخت المنت صفحه ای مشکل و چالش بزرگ صنعتگران پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌ها بود. المنت تخت یا المنت صفحه ای به‌راحتی این مشکل را برطرف نمود.

المنت حرارتی صفحه ای-المنت حرارتی تخت-ترموهیتر باران-thbaran.com

ترمو هیتر باران ساخت و تولید المنت حرارتی تخت را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

 انواع المنت حرارتی صفحه ای

المنت تخت یا المنت صفحه ای باتوجه‌به روکش‌های متفاوتی که دارد به چند دسته تقسیم می‌شود.

1.المنت تخت آلومینیومی

المنت تخت با روکش آلومینیوم رایج‌ترین المنت صفحه ای است. دلیل این محبوبیت، سبک بودن این فلز و تحمل درجه بسیار بالاست. ازآنجایی‌که آلومینیوم بسیار انعطاف‌پذیر است امکان ساخت طرح‌های مختلف با قطرهای متفاوت وجود دارد. به‌خاطر همین ویژگی که برای پوشاندن شکاف‌ها و سوراخ‌ها استفاده می‌شود این المنت محبوب است.

 طول عمر بالای این المنت و  عملکرد آن در مقابله با گرما از دیگر دلایل محبوبیت این المنت است. المنت صفحه ای آلومینیومی هنگام گرم‌شدن انبساط کمی دارد. این موضوع در عملکرد یک المنت حرارتی تخت بسیار مهم است.

۲. المنت صفحه ای میکایی

المنت صفحه ای میکایی از یک ورق نسوز به اسم میکا ساخته می‌شود که با یک ورق استیل پوشانده می‌شود. ورقه‌های میکا بیش از هر المنت حرارتی در المنت‌های صفحه ای استفاده می‌شود. میکا یک عایق قوی است و مقاومت بالایی دارد. در برابر حرارت بسیار مقاوم است و طول عمر بالایی دارد.

المنت صفحه ای میکایی تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. این ویژگی به‌خاطر عایقی بودن میکاست که پس از انتقال گرما می‌تواند المنت را تااندازه‌ای خنک کند.

۳. المنت صفحه ای سرامیکی

المنت صفحه ای سرامیکی از سیم کرم نیکل و روکش سرامیک ساخته می‌شود. المنت صفحه ای سرامیکی باتوجه‌به غیر قابل تراکم بودن و سختی سرامیک حجم بیشتری را در برمی‌گیرد که استفاده از آن در حرارت‌های بالا را امکان‌پذیر می‌کند. المنت‌های صفحه ای سرامیکی کاربردهای زیادی در تولید محصولات و صنایع مختلفی دارند. از کاربردهای این المنت، استفاده در بخاری‌برقی سرامیکی، کوره‌های صنعتی، آزمایشگاه‌ها، ماشین‌آلات بسته‌بندی و تجهیزات برقی است.

۴. المنت صفحه ای آرموردار

در ساختار المنت تخت با روکش آرمور یک لایه محافظ بسیار قوی که از قدرت رسانایی بالایی برخوردار است، استفاده شده است. آرمور به معنی  زره  یا  سلاح است.

۵. المنت صفحه ای سیلیکونی

در المنت صفحه ای سیلیکونی سیم کروم نیکل نرم با روکش سیلیکونی به کار رفته است. دلیل استفاده از سیلیکون در این المنت سبک بودن و قابلیت انعطاف‌پذیری بالاست. مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود المنت تخت سیلیکونی تولید شود انتقال گرمای سریع آن است؛ نکته مهم‌تر اینکه المنت صفحه ای سیلیکونی تا اندازه زیادی ولتاژ را کم می‌کند. از المنت‌های تخت سیلیکونی برای گرمایش از کف استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های المنت صفحه ای تخت سیلیکونی طول عمر بالای آن است.

۶. المنت صفحه ای چسب‌دار

المنت تخت چسب‌دار برای گرم‌کردن مخزن چسب در لبه چسبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این المنت‌ها معمولاً در سایزهای بزرگ تولید می‌شوند و در کف مخزن چسب لبه چسبان‌ها استفاده  می‌شوند.

۷. المنت صفحه ای پلی‌استر

انعطاف‌پذیر بودن پلی‌استر باعث به‌وجودآمدن یک المنت تخت حرارتی بسیار نازک می‌شود. این المنت ها ضد آب هستند و نسبت به دما تا ۱۳۰ درجه سانتیگراد مقاوم هستند.

کاربرد المنت حرارتی صفحه ای

قطعات ماشین‌آلات (مثل ماشین‌های پلاستیکی یا لاستیکی)

  •  قالب‌ها
  • میله‌های آب‌بندی
  •  پرس‌های داغ
  • مخازن
  •  صفحات داغ
  • ساخت کوره‌های صنعتی

قیمت المنت حرارتی صفحه ای

همان‌طور که گفتیم المنت‌های حرارتی صفحه ای در بین صنعت گران محبوب هستند. این المنت‌ها برای تولید محصولات و در صنایع مختلف کاربرد دارند. برای تعیین قیمت المنت صفحه ای باید به موارد زیر توجه کرد.

کدام نوع از المنت‌های حرارتی تخت موردنیاز شماست؟

آیا قابلیت سفارشی‌سازی در مجموعه شما وجود دارد؟

المنت تخت با چه توان و مقاومتی طراحی شود؟

نکته‌ای که باید حتماً به آن توجه کرد این است که کیفیت را فدای قیمت نکرد. در صورت استفاده از المنت حرارتی بی‌کیفیت، هزینه‌های اضافی زیادی تحمیل می‌شود. از جمله هزینه توقف پروسه تولید، تعویض دوباره، خرابی محصولات و اتلاف وقت.

المنت حرارتی صفحه ای-المنت حرارتی-ترموهیتر باران-thbaran.com

گروه ترمو هیتر باران با بهره‌گیری از تکنولوژی روز در ساخت المنت‌های تخت، انواع المنت باکیفیت را تولید می‌نماید. همچنین برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مطالعه بیشتر از منبع خارجی

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست