المنت فشنگی

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. المنت فشنگی

المنت فشنگی

المنت فشنگی یا کارتریجی نوعی از المنت ها بوده که مانند المنت های گرمایی در فرایند گرم کردن صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این المنت از انواع المنت حرارتی لوله ای شکل و سنگین می باشد.

از این محصول اغلب در گرم کردن قطعات فلزی که درون آن ها سوراخ هایی تعبیه شده استفاده می گردد. همچنین می‌توان گفت که المنت های فشنگی بهترین انتخاب جهت ایجاد حرارت بالا هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا به طور کامل به المنت فشنگی پرداخته و آن را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیش تر با آن آشنا شوید.

مشخصات المنت فشنگی

در قسمت قبلی تا حدودی با المنت فشنگی آشنا شدیم. این المنت ها اغلب به طور سفارشی و با توجه به این که چگالی وات با کاربرد مورد نظر آن در ارتباط باشد تولید می گردند. برای نمونه طرح هایی که متراکم هستند می ‌توانند به چگالی وات تا ۵۰ وات بر سانتی متر مکعب برسند؛ در حالی که بعضی از طرح های ویژه با درجه حرارت بالا قادرند به ۱۰۰ وات بر سانتی متر مربع دسترسی داشته باشند.


المنت صنعتی یکی از اقلام صنعتی بوده که در صنعت های مختلف کاربرد گسترده ای دارد و موجب ایجاد حرارت می گردد. به صورت کلی می‌توان گفت که هر مکانی که در آن حرارت ایجاد گردد با وسیله ای که به ایجاد حرارت احتیاج دارد حتماً در ساختار آن از المنت استفاده شده است.

به همین علت وجود این محصول موجب شده تا نیاز های بسیاری مانند انتقال سریع حرارت، استهلاک پایین و کاهش هزینه های صنعت های مختلف تا حد زیادی برطرف گردد. همچنین به علت حمل و نقل آسان و قیمت پایین، انقلابی در صنایع مربوطه به وجود آمده و کارآیی این محصول دو چندان شده است.

قیمت المنت فشنگی ترموهیتر باران

ساختار المنت فشنگی

المنت فشنگی نیز مانند سایر المنت ها ساختار مربوط به خود را دارد که می‌توان به هفت قسمت یعنی عایق، غلاف، درز گیر، تراکم یا همان چگالی، وات، نوعی سیم سربی، ترمینیشن و سیم پیچ حرارتی اشاره کرد. هر کدام از این قسمت ها وظایف مربوط به خود را دارند و در کل المنت فشنگی را تشکیل می دهند.

کاربرد المنت فشنگی

همان طور که گفتیم امروزه استفاده از المنت های فشنگی که نام دیگر آن هیتر فشنگی است؛ افزایش یافته است. علت این امر کاربرد گسترده این المنت در صنعت های مختلف است. در زمان استفاده از این المنت اصلا نیازی به نگرانی نیست. به این علت که ایمنی در آن بالا بوده و احتمال بروز هیچ آسیبی وجود ندارد.

پوشش اطراف المنت فشنگی از جنس استیل بوده که این امر خود موجب جلوگیری از زنگ زدن آن می‌شود. همچنین پایین بودن قطر المنت فشنگی به این معنی است که به علت دارا بودن قطر پایین موجب شده نسبت به حرارتی که ایجاد می کند فضای کم تری اشغال شود.


از ویژگی ها و کاربرد های دیگر این المنت که موجب شده کاربرد المنت فشنگی افزایش پیدا کند؛ مقاومت این محصول نسبت به حرارت و ضربه می باشد. با توجه به این موضوع که داخل المنت فشنگی، سیم های دور آن از جنس سرامیک می باشند؛ درجه حرارت افزایش پیدا می کند. در ساخت این محصول از فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

ضد زنگ بودن این محصول موجب شده تا در شرایط خاصی که رطوبت محیط بالا است یا داخل مخازنی که پر از آب هستند بتوان از آن استفاده کرد. شاید بتوان مهم ترین مزیت و ویژگی المنت فشنگی را سرعت انتقال حرارت در محیط های غلیظ و فشرده دانست.
به این معنی که المنت فشنگی بهترین گزینه جهت بالا بردن حرارت در سیالات تراکم ناپذیر می باشد و این قابلیت را دارد که دمای این سیالات را در پایین ترین زمان ممکن افزایش دهد. همچنین این المنت ویسکوزیته سیال را نیز به راحتی کاهش می دهد.

از المنت فشنگی می ‌توان در پروژه ‌های مستلزم چگالی توان بالا، ساخت قالب های پلاستیکی یا لاستیکی، تنظیم دمای هوا داخل دستگاه هایی که در معرض چگالش هستند، ساخت چسب های تفنگی، ساخت ابزار پزشکی و علمی، گرمایش مخازن، طیف سنج جرمی، میله های آب بندی و اجسام نیمه هادی اشاره کرد.

همچنین برای دیگر کاربرد این دستگاه می توان سلول های سوختی در پرینتر های سه بعدی، ابزار اندازه گیری، سنسور جوش و گرمایش، پلاستیک ریخته گری، استخراج و بسیاری موارد دیگر را نام برد.

خرید المنت فشنگی

خرید المنت فشنگی

در مقاله پیش رو به طور کامل با المنت فشنگی آشنا شدیم و آن را مورد بررسی قرار دادیم. المنت فشنگی بیش ترین میزان انتقال گرمایی را داشته که علت آن روکش آن است. با توجه به روکش این المنت، توانایی حرارتی زیادی در آن ایجاد شده است. دمای این المنت می‌تواند حتی بیش از ۸۰۰ درجه سانتی گراد افزایش یابد. به این علت از این المنت اغلب جهت ایجاد گرمای مقطعی استفاده می گردد.
همچنین حرارت نقطه آن قدرت بسیار بالایی داشته و می توان از آن ها برای ذوب کردن استفاده نمود. نحوه این کار به گونه‌ ای است که المنت در داخل این تجهیزات و سوراخ ها قرار گرفته و حرارت با کم ترین خطا و به طور مستقیم انتقال پیدا می کند.

قیمت المنت فشنگی را با توجه به انواع المنت فشنگی می توان متفاوت دانست و همه این محصول از قیمت یکسانی برخوردار نیستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید می توانید با ترموهیتر باران در ارتباط باشید.

المنت فشنگی یا کارتریجی (Cartridge Heaters) از مهم ترین المنت های مورد استفاده در صنعت است. المنت فشنگی یکی از اجزای مهم و سازنده سایر المنت ها می باشد بنابراین میتوان گفت کاربرد عمومی در تمام مصارف گرمایشی دارد.

روکش موجود در این نوع المنت باعث ایجاد حرارت زیاد می شود؛ همچنین از آنجایی که جنس این روکش  قابل تغییر است  می تواند متناسب با فضاهای مختلف ساخته شود.

المنت فشنگی المنت کارتریجی

این نوع المنت به‌صورت لوله‌ای فولاد ضدزنگ و در سایزها، توان‌های مختلف برای انواع استفاده می‌شود و جزء المنت‌های پرمصرف می‌باشد. ساختار داخلی این المنت از سیم نیکل کرم و خاک و سرامیک برای گرم کردن انواع قالب های صنعتی و دستگاه های تزریق و صنایع مواد غذایی بوده و بسیار پرمصرف است.

هیتر فشنگی یکی از کاربردی‌ترین المنت‌ها در داخل قالب‌های صنعتی می‌باشد.این نوع المنت به علت متغیر بودن در سایز، طول و قطر پرمصرف می‌باشد. این نوع المنت  را از قطر 4 میلی متر  تا قطر 30 میلی متر می‌توان تولید کرد.

این نوع المنت از 50 وات تا 3000 وات قابل تولید می‌باشد.

ساخت المنت فشنگی ترموهیتر باران thbara.com

اجزای المنت فشنگی

داخل این نوع المنت از سیم فنر شده کروم نیکل و خاک نسوز و سرامیک به کار برده می‌شود. روکش هیتر فشنگی از نوع استیل ضد زنگ می‌باشد. این نوع المنت را می‌توان به صورت ترموکوپل دار نیز تولید کرد.

المنت فشنگی از یک طرف با جوش آرگون بسته می‌شود  و از یک طرف دیگر با دو سیم که جریان برق را وارد می‌کند ساخته می‌شود.

اجزای المنت فشنگی-thbaran.com

کاربرد المنت فشنگی

از کاربردها و مصارف مهم این نوع المنت استفاده در صنعت بسته بندی است. همچنین المنت فشنگی در تولید ابزارالات پزشکی مانند انواع دماسنج ها کاربرد دارد. این نوع المنت را در مایعات و اسیدهای با خورندگی بالا نیز می‌توان استفاده کرد.

صنعت حمل و نقل، المنت ماشین ظرفشویی-پانچ-تمبرهای داغ و … از دیگر کاربردهای المنت فشنگی است. حمل و نقل آسان، قیمت مناسب و استهلاک پایین از جمله محاسن المنت های فشنگی است.

این نوع المنت چون چگالی بالایی دارند در هر ابعادی قابل سفارش است. انواع مختلفی از این نوع المنت در ترموهیتر باران طراحی و ساخته می شود.

توضیحات بیشتر

مقاله های مرتبط :

المنت سرامیکیالمنت کویل هیترالمنت میله ای

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست